۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۰۶۴۱۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران عنوان کرد؛

ضرورت جذب حداکثری در منبرهای تبلیغی| تبلیغ عرصه تطبیق گفتار با عمل

ضرورت جذب حداکثری در منبرهای تبلیغی| تبلیغ عرصه تطبیق گفتار با عمل
حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان در منبر‌های تبلیغی خود باید به دنبال جذب حداکثری باشند، گفت: امروز نگاه مبلغان ما باید جذب افراد به ویژه جوانان از همه سلایق باشد.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، داشتن خلوص نیت را نخستین ویژگی یک منبر خوب برشمرد و گفت: کار تبلیغی باید تنها برای رضای الهی باشد و این مسأله اثر روحی و روانی فراوانی در مستمع و مخاطب خواهد داشت.
 
وی، اخلاق محوری مبلغان را یکی دیگر از ویژگی‌های یک منبر خوب دانست و با بیان این که توجه به اخلاق همواره عامل جلب و جذب مردم به سمت دین، روحانیت و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ بوده است، افزود: اخلاق اگر تمام دین نباشد بخش مهمی از دین است و باید با تأسی از نبی مکرم اسلام اخلاق حسنه همواره مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان در منبر‌های تبلیغی خود باید به دنبال جذب حداکثری باشند، بیان داشت: امروز نگاه مبلغان ما باید جذب افراد به ویژه جوانان از همه سلایق باشد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی باید با زبان زمان و با زبان جوان با مخاطبین خود صحبت کنند، خاطرنشان کرد: امروز برای اینکه بهره وری ما از منبر و خطابه به عنوان یک رسانه دینی و تبلیغی حداکثری باشد باید از کلی گویی و گفتگو‌های یک طرفه با مخاطبین خود پرهیز کنیم و با زبان ساده با افراد سخن بگوییم تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود کوتاه و مختصر سخن گفتن را نیز یکی دیگر از ویژگی‌های یک منبر خوب توصیف کرد و گفت: امروز ضاعقه مخاطب ما تغییر پیدا کرده و از حالت شنیداری به دیداری سوق پیدا کرده است و به همین دلیل مبلغان دینی به دلیل رعایت حال مردم از سخنرانی‌های طولانی به شدت پرهیز کنند.
 
وی با بیان این که مبلغان دینی علاوه بر استناد به آیات و روایات دینی، پیرامون مطالب روز جامعه و نیاز‌های حقیقی و مرسوم نیز سخنرانی کنند، تصریح کرد: مبلغ اگر به نیاز‌های جامعه توجه نکند و تنها به بیان حدیث و روایات اکتفا کند و این آیات و روایات را با نیاز مردم تطبیق ندهد به طور حتم از موفقیت برخوردار نخواهد بود.
 
حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشکیل حلقه‌های معرفتی و بصیرتی از سوی مبلغان دینی در مساجد در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: مبلغان دینی نباید تنها در بیان مسائل تبلیغی به رسانه منبر توجه کنند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تشکیل حلقه‌های معرفتی و ایجاد فضای پرسش و پاسخ با مخاطبان را فرصت مناسبی برای تبیین بسیاری از مسائل دانست و خاطرنشان کرد: شیوه‌های پرسش و پاسخ که از شیوه‌های قرآنی است و مورد عنایت ویژه قرار گرفته است باید از سوی مبلغان دینی مورد توجه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که موجب ایجاد تشتت، تفرقه و چالش در جامعه می‌شود به شدت پرهیز کنند، گفت: ماه رمضان و تبلیغ دین باید عرصه انسجام، همبستگی و وحدت باشد.
 
حجت الاسلام صادقی، تبلیغ را عرصه تطبیق گفتار با عمل دانست و افزود: مبلغان دینی باید با تطبیق گفتار با رفتار، شناخت زمانه، پاسخگو بودن به سؤالات مردم، رعایت نظم، انصاف و اخلاص توفیقات خود را در این ماه با فضیلت دو چندان کنند./950//310/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات